Kontakta oss på telefon 0303 - 459 459 eller support@nettobrand.se

Telefon 0303 - 459 459 / support@nettobrand.se

Trygg E-handel

Köp och leveransvillkor Sverige

Dessa allmänna villkor för köp och leverans är tillämpliga på alla köpavtal som du ingår med Nettobrand AB (publ) ("Nettobrand.se”). Genom att beställa accepterar du dessa allmänna villkor.

Beställning

Hos Nettobrand AB kan du beställa varor direkt via vår webbutik.
Du kan också e-posta support@nettobrand.se eller ringa in din beställning telefon: +46303-459 459.
Vi tillämpar ingen lägsta ordersumma.

Vi reserverar oss mot slutförsäljning och förbehåller oss rätten att löpande göra produktändringar och förbättringar.
Skulle någon av varorna du beställt vara slut i lager händer det att vi i stället levererar en likvärdig ersättningsvara. Om du inte skulle vara nöjd med ersättningsvaran har du full returrätt och får pengarna tillbaka för varan och returfrakten.
Vi förbehåller oss rätten att restnotera eller annullera beställningar på varor som är slut i lager. Om varan beräknas inkomma inom rimlig tid och varans pris överstiger 40 SEK restnoterar vi varan och levererar den till dig utan extra fraktkostnad så snart den inkommit till vårt lager. Om en vara restnoterats av oss har du rätt att avbeställa varan.
Beställning som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller som på annat sätt medför att vi lider ekonomisk eller annan skada polisanmäls. För att handla i vår internetbutik måste du ha fyllt 18 år eller ha målmans godkännande (målsman kan e-posta godkännandet till support@nettobrand.se).

Hjälp till konsument

Du har som konsument alltid rätt att vända dig direkt till Nettobrand AB för att få hjälp med reklamationer, ångerrätt samt annan hjälp som berör köp eller beställning.
Detta gör du genom e-post: support@nettobrand.se eller telefon: +46 303 - 459 459

Kundservice och tillgänglighet

Kontakta vår kundservice i Kungälv via:

Telefon: +46303-459 459
E-post: support@nettobrand.se

Frågor inkomna via e-post besvaras inom 48 timmar*.
När frågan/ärendet inte kan besvaras inom 48 timmar meddelar vi orsaken till detta.
Gäller under vardagar och förfrågningar som berör faktiska köp eller beställningar.

Kundservice öppettider:

Vardagar 08.00-18.00 
Vår postadress är:

Nettobrand AB

Box 558
S-442 37 Kungälv

Vår besöksadress är:

Nettobrand AB
Dumpergatan 3
442 40 Kungälv

Priser

Priser är i svenska kronor (SEK) och satta som inklusive moms om inte detta ändras av besökaren att visas "utan moms" genom funktion på webbplatsen.
Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar på webbsidan. Avvikelse från villkoren är giltiga endast om båda parter har signerat särskilt avtal som reglerar detta. Priserna gäller tills vidare.
För produkter som ingår i olika kampanjer gäller priserna under aktuell kampanjperiod. På reservdelar, tillbehör och ett begränsat antal produkter kan priserna ändras oftare beroende på våra leverantörers prisändringar eller dylikt. Vi reserverar oss för prisfel och prisändringar på grund av ändrad moms, onormalt stora förändringar i valutaläget, inköpspriser, samt ändringar i eller förekomsten av nya lagstadgade avgifter. Vid uppenbart felaktigt prissatta varor förbehåller sig Nettobrand AB rätten att annullera ordern.

Betalningsvillkor

Kort

Vi erbjuder säkra kortbetalningar via ePay (www.epay.se). Hos Nettobrand AB kan du betala med VISA, Mastercard på Internet. Vid betalning med kort anges kortnummer, kortets giltighetstid samt CVC-koden (på VISA och Mastercard finns koden på baksidan av kortet).  Överföringen är krypterad och vi hanterar inga kortuppgifter utan all korthantering sköts av ePay som är certifierad enligt PCI DSS (The Payment Card Industry Data Security Standard).  Läs mer HÄR.

Vi följer naturligtvis Personuppgiftslagen (PUL) vid hanterandet av personuppgifter.

Faktura till privatpersoner

Vi fakturerar till en kostnad av 39 kronor inklusive moms per faktura. Betalningsvillkor 20 dagar.
Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 75 SEK samt dröjsmålsränta om 24% + gällande referensränta.

Faktura till företag

Kommuner, landsting och statliga bolag behöver inte ansöka om att bli fakturakunder. 
Aktiebolag och andra bolagsformer kan ansöka om att få bli fakturakunder efter sedvanlig kreditprövning. När du är godkänd kan du betala med faktura oavsett om du handlar på nätet eller på något annat sätt.

Vi erbjuder:

- Snabba inköp med eget unikt kundnummer som kan användas i vår webbutik eller i vår lagerbutik.
- Möjlighet till samlingsfaktura en gång i månaden.
- Specificerad faktura med 20 dagar netto.

En avgift om 31,20 SEK exkl. moms per köp tillkommer.
Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 75 SEK samt dröjsmålsränta om 24% + gällande referensränta.
Se återbetalning av ovanstående avgifter under rubriken Ångerrätt/Öppet köp.

Vill du bli fakturakund? Välj ett av följande alternativ: 

- Registrera ditt företag genom att "Skapa konto". 
- Ring vår kundtjänst på +46303-459 459 
- Skicka e-post till support@nettobrand.se
- Besök vår lagerbutik 
- När du är godkänd får du en bekräftelse med ditt kundnummer via e-post eller brev.

Frakt och returer

Vi tar endast betalt för den faktiska fraktkostnaden. För att se fraktpriset för en beställning går du till kassan efter att du lagt dina produkter i kundvagnen.
Ej uthämtade varor debiteras med 400 kronor exklusive moms. Detta för att täcka frakt och hanteringskostnader.

Leveransvillkor

Om beställning sker innan klockan 10:00 och produkten finns i lager, skickas beställningen samma dag. När produkt inte finns i lager kontaktas beställaren om leveranstid. Vanligtvis levereras produkten inom 1-5 arbetsdagar. Om vi inte kan leverera inom avtalat tid kommer du utan dröjsmål att bli informerad anledningen till förseningen och du får då också information om ny leveranstid. Du har då rätt att upphäva köpet utan kostnad. Gällande utrymningsplaner är leverans av korrektur till kund ca: 14 arbetsdagar efter mottaget underlag. Specialbeställningar (t.ex. specialskylt etc.) efter överenskommelse.

Felleverans

Skulle vi leverera fel antal eller fel vara ber vi dig meddela oss så snart som möjligt så att vi kan rätta till felet. Skicka in kvitto/garantisedeln med uppgift om felaktigheten samt bifoga eventuellt fellevererade varor i sin originalförpackning. Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad ska du omedelbart anmäla skadan till ditt utlämningsställe eller transportören som har kört ut godset till dig.

Returnera

Var vänlig kontakta Nettobrand AB för instruktioner.
Du tar kontakt genom e-post: support@nettobrand.se
Du står för risken vid en retur till oss så skicka originalförpackningen väl förpackad i ett bra ytteremballage. Sänd returen med DHL fraktbolag. Du får ett kundnummer som skall användas vid returer av kundtjänst. Se till att få ett inlämningskvitto. Bifoga alltid kassakvitto eller annat giltigt köpbevis och skriv tydligt varför du skickar tillbaka varan. Om orsaken är fel på varan, måste typ av fel anges på ett tydligt och bra beskrivet sätt. Ange hur du vill att din eventuella utbetalning ska göras.
Skicka returen till Nettobrand AB, Dumpergatan 3, 442 40 Kungälv.
När en vara returneras till oss står du för returfrakten. Om din retur gäller någon form av reklamation och vi godkänner reklamationen så återbetalar vi fraktkostnaden till dig. Vi löser inte ut varor som returneras mot postförskott eller efterkrav.

Retur i butik

Ta med din vara till Nettobrands lagerbutik, Dumpergatan 3, Kungälv.  Kom ihåg att ta med dig ett giltigt köpbevis som exempelvis ett kassakvitto, en expeditionsnota eller en faktura. Lagerbutiken hjälper dig med ditt ärende.

Ångerrätt

Privatkonsument har rätt att ångra köpet inom 14 dagar enligt distansavtalslagen.
Vi på Nettobrand AB tillämpar "Öppet köp" i upp till 30 dagar från det att man tagit emot varan.

Dessa villkor gäller både vid distanshandel och köp i vår lagerbutik.

  • Du kan öppna förpackningen och kontrollera varan i den utsträckning som krävs för att bedöma om du är nöjd med den.
  • Om varan är använd i större utsträckning än den som är nödvändig för att fastställa varornas art, egenskaper och funktion kommer värdeminskningsavdrag tillämpas.
  • Alla eventuella tillbehör som exempelvis bruksanvisning samt medföljande batterier ska finnas med vid returen.
  • Återbetalning sker i första hand ska inom 14 dagar från kundens meddelande om ångerrätt

Ångerrätt samt “Öppet köp” gäller inte för varor som har måttbeställts eller specialtillverkad. Vill konsument utnyttja sin ångerrätt skall denna kontakta Nettobrand AB, förslagsvis via e-post på support@nettobrand.se för erhållande av ett returnummer. Returfrakten bekostas av konsumenten.

Adress vid utnyttjande av ångerrätt: 

Nettobrand AB
Dumpergatan 3
442 40 Kungälv

Om en vara är transportskadad skall Nettobrand AB kontaktas inom skälig tid för information om ersättning.

Du som konsument kan använda den här blanketten från Konsumentverket om du vill ångra ett avtal.

 

Reklamation

Vid reklamation kontaktar du alltid vår kundservice på support@nettobrand.se. Du som kund har reklamationsrätt i 3 år.

Nettobrand AB tillämpar konsumentköplagen vid hantering av reklamationer. För att läsa om vilka regler som gäller för denna lag, gå till Konsumentverkets webbsida på www.konsumentverket.se. En produkt kan endast reklameras vid fabrikationsfel eller felexpediering. Reklamera varan direkt efter det att du upptäckt felet så skickar vi en ny, felfri vara. Kan felet inte avhjälpas kommer återbetalning att ske. Vid reklamation betalar du själv kostnaden för retur till vårt lager. När varan inspekterats av vår personal och felet konstaterats kommer vi att återbetala kostnaden för returfrakten. Vi återbetalar pengarna inom 10 dagar.

Vid en eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.

Adress vid reklamation: 

Nettobrand AB
Dumpergatan 3
442 40 Kungälv

Garanti

Om inte annat anges har vi 2 års garanti på våra produkter som omfattar material och fabrikationsfel under garantiperioden.
Kassakvitto eller annat giltigt köpbevis bör uppvisas/medfölja vid garantianspråk.
Lämna in den trasiga eller fellevererade varan till Nettobrand AB:s lagerbutik eller skicka den till:

Adress vid garanti: 

Nettobrand AB
Dumpergatan 3
442 40 Kungälv


Har du frågor om vår garanti kontakta oss gärna genom e-post support@nettobrand.se eller på telefon +46303-459 459.
 
Vår garanti påverkar inte de rättigheter du har som konsument enligt konsumentköplagen. Du har alltid rätt att reklamera ett fel inom 3 år från inköpet men för att underlätta för dig som konsument så tar vi på oss ansvaret för att produkten ska fungera under den garantitid vi lämnar.
 Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens (”ARN”) rekommendationer. Dessa köp-och leveransvillkor styrs av svensk rätt samt uppfyller Svensk Distanshandels Branschregler samt villkoren som gäller för Trygg e-certifiering.
Alla eventuella garantier gäller i Sverige.

Undantag

Garantin täcker inte varor av förbrukningskaraktär såsom exempelvis laddningsbara batterier, övriga ljuskällor än LED.
Garantin gäller inte fel som uppkommit genom att varor inte skötts eller brukats i enlighet med bruksanvisningen, utsatts för onormalt brukande eller vanvård, utsatts för elektriska överspänningar från t.ex. åska eller byggts om eller ändrats.

Återbetalningar

Återbetalning till dig som skickar returen till oss 

Återbetalningar görs i första hand till ditt bankkonto, personkonto, plus- eller bankgirokonto, i andra hand via avi. Har du betalat din order med kontokort återbetalas returen till ditt kontokort om du inte anger annat. Om du anger ett kontonummer ska det tillhöra de personuppgifter du lämnar i returen. Kontot måste vara helt komplett med eventuellt clearingnummer. Återbetalningen vid godkänd retur skall ske inom 30 arbetsdagar från det att vi mottagit din retur.

Återbetalning till dig som returnerar direkt i lagerbutik

När du returnerar varor direkt i vår lagerbutik och är berättigad att få pengar tillbaka återbetalas pengarna omgående i lagerbutiken. Vid retur av vissa produkter förbehåller vi oss rätten att kontrollera dessa innan återbetalning sker. Återbetalningen för godkänd retur skall ske inom 30 arbetsdagar från det att vi mottagit en sådan retur.

CE-Produkter

CE-märkningen är en viktig del av EU:s produktlagstiftning och omfattar bl.a. byggprodukter, elprodukter, maskiner och personlig skyddsutrustning. CE-märkningen handlar om säkerhet och har ingenting med produktens kvalitet, funktion eller prestanda att göra. CE-märket är det märke som krävs för att produkten ska anses vara säker nog för att få säljas i Sverige och i resten av EU.

Företagsinformation 

Nettobrand AB (556864-7969) bedriver nettobrand.se.

Kundservice

Telefon: +46303-459 459
E-post: support@nettobrand.se 
Postadress: Nettobrand AB, Box 558 442 37 Kungälv 

Kundservice öppettider: 

Vardagar 08.00-18.00 

Reklamationsavdelningen och verkstädernas öppettider: 

Vardagar 08.00-17.00

Vid övriga ärenden än kundtjänstärenden.

Telefon: +46303-459 459 (vardagar 8-18) 
E-post: support@nettobrand.se
Postadress: Nettobrand AB, Box 558 S-442 37 Kungälv

All text, grafisk design, logotyper, bilder, etc. tillhör Nettobrand AB och får inte kopieras utan tillåtelse.
Vi reserverar oss för felskrivningar

Ansvar 

Force majeure

Nettobrand AB ansvarar endast för skador gentemot dig som täcks av Nettobrand AB:s företagsförsäkring och under förutsättning av försäkringsgivaren i förekommande fall godkänner att en utbetalning sker. Förutom sådana fall är ansvaret begränsat till de högsta belopp som utgör inköpspriset för den aktuella artikeln eller de aktuella artiklarna. Nettobrand AB ansvarar inte för indirekta skador. (Ovan skall inte anses begränsa Nettobrand AB:s ansvar enligt produktansvarslagen).

Upphovsrätt

Vid händelse av force majeure såsom strejk, transportstörningar, import eller exportförbud, sjukdom hos personalen eller andra omständigheter utanför Nettobrand AB:s kontroll kan det förekomma att Nettobrand AB inte kan uppfylla sina förpliktelser enligt dessa allmänna villkor under den tid då force majeure råder. Om force majeure råder i mer än två månader och Nettobrand AB:s förpliktelser som en följd därav skjutits upp i mer än 2 månader har du och/eller Nettobrand AB rätt att häva avtalet utan några sanktioner.

Varumärke

Innehållet på den här webbplatsen är upphovsrättsskyddat och tillhör Nettobrand AB. Informationen på den här webbplatsen, inklusive men inte begränsat till stillbilder, rörliga bilder och ljud samt text och layout får inte, utom för rent privata syften eller där det är uttryckligen tillåtet, kopieras, reproduceras, förändras, överföras eller lagras i någon form överhuvudtaget. Att modifiera innehållet på den här webbplatsen är förbjudet.

Övrigt

De kännetecken som finns på webbplatsen tillhör Nettobrand AB. Det är inte tillåtet att använda Nettobrand AB:s varumärken och kännetecken, varken i pappersform, digitalt eller i annat medium.
Informationen på den här webbplatsen kan innehålla tekniska felaktigheter eller typografiska fel. Kontakta gärna vår kundservice för att påtala sådant tekniskt eller typografiskt fel.

Tvistlösning

Vid en tvist även efter att du varit i kontakt med vår kundservice så kan du eventuellt klaga till Allmänna reklamationsnämden.


Nettobrand AB följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Allmänna reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm

E-post: arn@arn.se
Webbplats: http://www.arn.se
Telefon +46 8 508 860 00

Du kan eventuelt även använda dig av EUs portal för tvistlösning här

Sårvård från Cederroth
Brandsläckare och brandvarnare - System Nexa
Brandsläckare från Dafo
Brandsläckare och brandvarnare från Deltronic
Brandsläckare från Housegard